1. 삼각망의 정의 (Define of Mesh)


  • 컴퓨터 그래픽에서 형상을 표현하기 위한 최소 단위 
  • Mesh is the minimum unit to represent geometry model in computer graphics.


2. 삼각망의 구성요소 (Components of Mesh)

  • 정점과 인덱스 삼각형으로 이루어짐
  • Mesh has vertex and index triangle 

3. 정점은 무엇인가? (What is Vertex)

  • 컴퓨터 모니터 상에 표현되는 점 (3차원의 x, y, z)
  • The point represented on the computer monitor.
▶ 소스코드 (Code in c#)

1
2
3
4
5
6
public class Vertex
{
    public double X;
    public double Y;
    public double Z;
}
cs

4. 인덱스 삼각형은 무엇인가? (What is Index Triangle)

  • 삼각형의 정점마다 특정 인덱스를 부여한 삼각형
  • Triangle with specific index assigned to each vertex of a triangle.

▶소스코드 (Code in c#)


1
2
3
4
5
6
public class IndexTriangle
{
    public int V1;
    public int V2;
    public int V3;
}
cs



5. 삼각망은 정점들과 인덱스 삼각형들의 조합이다. 

(Mesh is a combination of vertices and index triangles.) 


▶소스코드 (Code in c#)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
public class Mesh
{
    public Vertex[] Vertices;
    public IndexTriangle[] IndexTriangles;
}
 
public class Vertex
{
    public double X;
    public double Y;
    public double Z;
}
public class IndexTriangle
{
    public int V1;
    public int V2;
    public int V3;
}
cs


※ 삼각망이 어떤 식으로 구성되는지는 다음 포스팅에서 설명하겠습니다.



+ Recent posts