1. 삼각망의 정의 (Define of Mesh)
- 컴퓨터 그래픽에서 형상을 표현하기 위한 최소 단위
- Mesh is the minimum unit to represent geometry model in computer graphics.
2. 삼각망의 구성요소 (Components of Mesh)
- 정점과 인덱스 삼각형으로 이루어짐
- Mesh has vertex and index triangle
3. 정점은 무엇인가? (What is Vertex)
- 컴퓨터 모니터 상에 표현되는 점 (3차원의 x, y, z)
- The point represented on the computer monitor.
▶ 소스코드 (Code in c#)
1 2 3 4 5 6 | public class Vertex { public double X; public double Y; public double Z; } | cs |
4. 인덱스 삼각형은 무엇인가? (What is Index Triangle)
- 삼각형의 정점마다 특정 인덱스를 부여한 삼각형
- Triangle with specific index assigned to each vertex of a triangle.
▶소스코드 (Code in c#)
1 2 3 4 5 6 | public class IndexTriangle { public int V1; public int V2; public int V3; } | cs |
5. 삼각망은 정점들과 인덱스 삼각형들의 조합이다.
(Mesh is a combination of vertices and index triangles.)
▶소스코드 (Code in c#)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | public class Mesh { public Vertex[] Vertices; public IndexTriangle[] IndexTriangles; } public class Vertex { public double X; public double Y; public double Z; } public class IndexTriangle { public int V1; public int V2; public int V3; } | cs |
※ 삼각망이 어떤 식으로 구성되는지는 다음 포스팅에서 설명하겠습니다.
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