1. 삼각망 인덱싱 (Mesh Indexing)


1) 정의 (Definition)


특정 형상을 여러개의 삼각망으로 표현하기 위해 각 정점마다 특정 인덱스를 할당하여, 삼각망 정보를 만드는 행위.


Assigning a specific index to each vertex in order to represent a specific shape with multiple triangles.


2) 원리 (Principle)


(1)  형상을 표현하기 위한 최소 정점을 저장한다. (ex. 삼각형은 정점 3개, 사각형은 정점 4개, 정육면체는 정점 8개)

(2)  정점 3개를 선택하여 하나의 삼각형을 만든다. 

(3)  정점 3개를 선택하면서 각 정점에 인덱스를 부여하고 저장한다.

(4)  (2) ~ (3) 의 방법을 반복하면서 모든 형상을 삼각형으로 표현한다.


(1)  Store the minimum vertex for expressing the shape (ex. The triangle has 3 vertices, The rectangle has 4 vertices, The cube has 8 vertices) 

(2)  Select 3 vertices to make one triangle.

(3)  Assign and Store an index on each vertex, when 3 vertices are selected. 

(4)  Repeat Step (2) ~ (3) to represent all shapes as triangle.



2. 예제 (Example)



작성중... (Creating .... )

+ Recent posts